Monday, March 21, 2011

Blogging schmogging

Jeg liker å lese venners blogger, men e'kke noe flink til å blogge sjøl. Alt handler liksom om Twitter for meg, jeg er ganske flink til å twitre. Jeg er i hvert fall veldig aktiv. Sjekk det ut da vel: twitter.com/gssn eller noe sånt.

Var på overraskelsesbesøk i Oslo forrige helg, det var artig. Hei hei. Hadde spring break og i ettertid har jeg funnet ut at jeg godt kunne vært et par dager lenger i Oslo for jeg gjorde ingenting de første dagene tilbake i New York. Ikke så mye de neste dagene heller, men jeg fikk skrevet ferdig (en elendig) midterm som skal leveres i morgen og kosa meg i 20+-gradersværet på fredag da roomie og jeg stakk til Union Square på kvelden og spiste is og så på skatere og bikere (og med det mener jeg ikke motorsyklister, men sånne kule sykler som man kan trikse og mikse med).

I dag har det visst snødd, men jeg så bare spor etter regn på vinduet da jeg, uten briller (jeg har ikke mista dem), såvidt titta ut gjennom gittervinduet mitt etter å ha våkna.

Jeg savner Oslo og innimellom tenker jeg på at livet mitt hadde vært mye bedre sosialt om jeg ikke hadde flytta derfra. Og så tenker jeg på at jeg kanskje kan flytte tilbake til høsten, men så tenker jeg også at jeg vil bo i New York. Hva skal jeg gjøre i Oslo, liksom? Jeg vil jo studere film/media/screenwriting/filosofi/psykologi/kjønnsstudier (aka Liberal Arts) i New York, men jeg vil også ha det gøy med venna mine hver uke. Faen for et liv.

Og ellers så hater jeg fortsatt blogg-URL-en min. Flottiflott.

5 comments:

Charlotte said...

Men snart kommer jo C og jeg på besøk, og da kan vi være sosiale og i New York samtidig! :)

Cecilie said...

Jeg kan skjønne at det føles vanskelig i blant, og forsåvidt også at det kan friste å flytte tilbake til Norge. Men selv om det føles trått i blant, så er det jo også det som gjør deg sterkere. Du sa jo også selv at du hadde forandra deg mye på et år – så jeg tror du får veldig mye ut av det, kanskje mer enn du tror, selv om det kanskje ikke virker så åpenbart for deg akkurat nå.

Dessuten – vi (såkalte) kommer alltid til å være her for deg uansett, men det er nå du har sjansen til å rule New School/New York. (New School/New York skal vel kanskje heller ikke noe sted, men du skjønner hva jeg mener.) Til syvende og sist er det likevel bare du som vet hva som er best for deg – men jeg tror det er lurt å gi det enda litt mer tid. Nå blir det jo dessuten vår og sommer snart, og da blir det meste bedre. Og bare så det er sagt: jeg syns du er både flink og modig og superkul! Stå på, hurra! (Jeg er din egen personlige heiagjeng.)

Og som C2 sier: snart kommer vi jo til New York for å lage rabalder i byen, sammen med deg!

(Værsågod for foredrag.)

Gisken Sofie said...

Øyna mine ble tårevåte av å lese kommentaren din, C1. Midt i timen. Du er et ålreit stykke kvinnfolk og du har veldig rett. Nå som skolen har begynt igjen har jeg fått tilbake trua.

Ellers gleder jeg meg til dere kommer, både C1 og C2. (Liker oppblomstringa av disse nye kallenavna.)

Nina said...

Oj, her har det jo skjedd blogg! Jeg skal skjerpe meg på sjekkinga (av blogg).

Skriver under å C1´ns innlegg. Tror det er sånn ca det jeg har prøvd/tenkt å si til deg og, men har ikke klart å formulere det på en slik fin måte. Hejhå! Ikke fordi jeg ikke vil ha deg tilbake i oslo, men jeg syns du skal bli! Det er nå du har sjansen, kjipt å angre på at du bare droppa ut av det, det har jo vært ønsket ditt så lenge! Stay strong! Og husk at alt alltid blir bedre, det taaar tid å komme seg ordentlig inn i ting og få et nettverk, - og sikkert ikke minst i en stor by som NY. Ikke slutt før det rekker å bli fantastisk!

Gisken Sofie said...

Takk og takk, Nina. Jeg tenker og sier det til meg selv innimellom også, men noen ganger er alt dritt. Denne uka har vært veldig fin, da. Jeg må bare jobbe litt for lykken.